کنترل نقرس با طب سوزنی

بیماری نقرس یک نوع آرتریت است. این عارضه می‌تواند به صورت یک حمله ناگهانی درد و سوزش، سفتی و تورم در مفصل (معمولاً در انگشت شست پا) بروز کند. این حملات می‌تواند بارها و بارها رخ دهد، مگر تا زمانی که نقرس درمان گردد. با گذشت زمان، این حملات می‌توانند به مفاصل، تاندون‌ها و بافت‌های دیگر آسیب برسانند 

طب سوزنی الکتروآکوپانکچر در ترکیب با خون‌گیری و حجامت، نتایج نسبتاً خوبی برای درمان نقرس به همراه دارد. مؤثر بودن این درمان عمدتاً به این دلیل است که اسید اوریک خون به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.
مطالعه دیگری در مورد طب سوزنی الکتروآکوپانکچر همراه با درمان انسداد موضعی در آرتریت حاد نقرسی انجام شده است که بهبود در وضعیت سلامت بیماران را نشان می‌دهد. نتیجه این درمان مثبت است و سطح اسید اوریک خون را کاهش می‌دهد.
تغییر در شیوه زندگی برای جلوگیری از حملات بیشتر
شما می‌توانید احتمال حملات نقرس را با ایجاد تغییرات در شیوه زندگی به منظور کاهش سطح اسید اوریک در بدن خود کاهش دهید. این تغییرات عبارتند از:
اجتناب از غذاهای حاوی سطح بالایی از پورین، مانند گوشت قرمز، امعاء و احشاء، ماهی‌های چرب، غذاهای دریایی و غذاهای حاوی عصاره مخمر، اجتناب از نوشیدنی‌های شیرین و تنقلات، زیرا با افزایش خطر ابتلا به نقرس در ارتباط هستند.حفظ وزن سالم- از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید. رژیم غذایی خود را محدود و سخت نکنید و یا رژیم حاوی پروتئین بالا و کربوهیدرات کم را در پیش بگیرید.انجام ورزش منظم- سعی کنید ورزش‌هایی (مانند شنا) را انجام دهید که فشار بیش از حد بر مفاصل شما وارد نمی‌کند.نوشیدن مقدار زیادی آب- بدن خود را کاملاً هیدراته نگه‌دارید تا خطر تشکیل کریستال در مفاصل خود را کاهش دهید.کاهش مصرف الکل- از مصرف آبجو و به‌ویژه نوشابه‌های الکلی و نیز شراب‌خواری پرهیز کنید.