بهبود پارکینسون با طب سوزنی

بیماری پارکینسون موجب می‌شود که نورون‌های بخش توده سیاه مغز از بین بروند، درنتیجه میزان تولید دوپامین در مغز کاهش می‌یابد. کمبود دوپامین در بخشی از مغز به نام عقده‌های قاعده‌ای (بیسال گانگلیا) برجسته‌تر است. عقده‌های قاعده‌ای مسئول سازمان‌دهی فرامین حرکتی هستند که از سایر قسمت‌های مغز صادر می‌شوند. کمبود دوپامین باعث بروز علائم بیماری پارکینسون می‌شود.

طب سوزنی یک طب سنتی چینی است که مطالعات نشان داده‌اند ممکن است در درمان پارکینسون و مدیریت علائم غیر حرکتی آن مؤثر باشد. طب سوزنی شامل قرار دادن سوزن ضد عفونی شده یکبار مصرف در نقاط خاص بدن است. این نقاط، یک پاسخ عصبی خاص را به وجود می‌آورند که باعث آزاد شدن هورمون‌های اندوژن و انتقال دهنده‌های عصبی می‌شود. درمان با طب سوزنی اغلب بدون درد است و بیماران به علت آزاد شدن این هورمون‌های اندوژن، احساس آرامش تقریباً فوری را تجربه می‌کنند.

اثرات بهبودی و آرامش ماندگارتر، معمولاً بعد از چند جلسه درمان با طب سوزنی دیده می‌شود. وضعیت ذهنی یا ذهنیت بیمار نیز تأثیر زیادی در نتایج مثبت طب سوزنی برای بیماران مبتلا به بیماری مزمن و ناتوان کننده دارد. طب سوزنی راهی آرام و طبیعی برای ایجاد ارتباط ذهن و روح و کمک به بهبود وضعیت بیماران ارائه می‌دهد. به همین دلیل مطالعات زیادی راجع به درمان پارکینسون با طب سنتی و سوزنی انجام شده است.