تاثیر طب سوزنی بر ترک سیگار

در بدن انسان دو ماده با نام‌های سروتونین و آندروفین وجود دارد که به عنوان هورمون‌های نشاط و شادی شناخته شده‌اند. طب سوزنی با تأثیر مثبت در ترشح بیشتر این دو ماده علاوه بر ایجاد احساس آرامش و کاهش اضطراب، شادی مغز را تامین کرده و نیاز به استعمال سیگار را از بین خواهد برد. نیکوتین موجود در سیگار باعث عدم انتشار آندروفین در مغز خواهد شد به بیان دیگر گیرنده‌های انتشار آندروفین به شدت تحت تأثیر وجود یا عدم وجود نیکوتین در بدن هستند.

 با ترک سیگار نیکوتین موجود در بدن از بین رفته و طب سوزنی نیز با تحریک گیرنده های عصبی در افزایش ترشح آندروفین نقش خواهد داشت. تاثیر مثبت طب سوزنی در ایجاد تعادل و بهینه‌سازی انرژی بدن و همچنین سم‌زدایی از دیگر تاثیرات مثبت طب سوزنی است که باعث شده آن را به عنوان یکی از روش‌های ترک سیگار بشناسیم.

اگر شما نیز یک فرد معتاد به سیگار هستید احتمالاً باید بدانید که نیکوتین یک اعتیادآور قدرتمند است. اگر آماده رها شدن از این اعتیاد و داشتن یک زندگی سالم و عاری از دود هستید، کافیست با مراجعه به مطب دکتر سیدجعفر محقق در این راستا گام بردارید. همچنین از طب سوزنی میتوان در درمان سندروم پای بیقرار استفاده کرد. علاوه بر این‌ها توانایی طب سوزنی در کنترل عصبانیت و همچنین افزایش تمرکز قابل ذکر است.